Gelaagde gerichte controlebeoordeling

Beste ENSATS-gemeenschap,

In de week van 28 februari 2022 zal het Office of Public School Monitoring (PSM) van het Department of Elementary and Secondary Education een gelaagde, gerichte monitoringevaluatie uitvoeren van de Essex North Shore Agricultural and Technical School. Het Office of Public School Monitoring bezoekt elke districts- en handvestschool om de drie jaar om te controleren of de federale en staatsvoorschriften voor speciaal onderwijs en burgerrechten worden nageleefd. Beoordelingsgebieden met betrekking tot speciaal onderwijs zijn onder meer de beoordelingen van studenten, het bepalen of ze in aanmerking komen, het teamproces van het Individualized Education Program (IEP) en de ontwikkeling en implementatie van het IEP. Gebieden van beoordeling met betrekking tot burgerrechten zijn onder meer pesten, discipline van studenten, fysieke beperking en gelijke toegang tot schoolprogramma's voor alle studenten.

Naast het bezoek ter plaatse, is oudercontact een belangrijk onderdeel van het beoordelingsproces. De beoordelingsvoorzitter van het Office of Public School Monitoring zal alle ouders van studenten met een handicap een online-enquête sturen die zich richt op de belangrijkste onderdelen van het speciaal onderwijsprogramma van hun kind. Enquêteresultaten zullen bijdragen aan de ontwikkeling van een rapport. Tijdens de beoordeling ter plaatse zal het Office of Public School Monitoring de voorzitter (en) van de Special Education Parent Advisory Council (SEPAC) interviewen. Andere activiteiten ter plaatse zijn onder meer interviews met personeel en beheerders, beoordelingen van studentendossiers en observaties ter plaatse.

Ouders en andere personen kunnen contact opnemen met Dee Wyatt, Public School Monitoring Chairperson, op dee.wyatt@mass.gov om een ​​telefonisch interview aan te vragen. Als een persoon accommodatie nodig heeft, zoals vertaling, om deel te nemen aan een interview, zal de afdeling de nodige regelingen treffen.

Binnen ongeveer 60 werkdagen na het bezoek ter plaatse zal de beoordelingsvoorzitter het district een rapport bezorgen met informatie over gebieden waarop het district voldoet aan de wettelijke vereisten of deze overtreft en gebieden waarop het district hulp nodig heeft om praktijken te corrigeren of te verbeteren. Het publiek heeft toegang tot het rapport op http://www.doe.mass.edu/psm/tfm/reports/.

Shannon B. Donnelly, MAT
Principal
Essex North Shore landbouw- en technische school